Norske Gamere

Art Direction, Graphic Design, Web Development

Norske Gamere henvendte seg til Applaus i et forsøk på å skape en ny visuell identitet for å ytterligere tilpasse seg deres nye prosjekter og fremtidig vekst. Norske Gamere er først og fremst et spillfellesskap basert i Norge, med satsninger innen esport. De har lag i flere spill, League of Legends, CS:GO, Rocket League og Squad.

Utviklingen av deres nye identitet innebar oppdatering og modernisering av logoen deres for å bedre passe med deres endrede retning, og å utvide dette til en omfattende visuell design og identitet, og til slutt å designe og utvikle deres nye nettsted. Målet deres: å ytterligere kunne etablere seg som en organisasjon å følge med på, samtidig som de ville forenkle og skape et lettere gjenkjennelig merke.

Prosess

Å bygge en visuell identitet for et merke som baserer seg i og ønsker å bli et synonym med landet, var en utfordring. Derfor valgte vi å skape en visuell stil som var lettere å gjenkjenne på tvers av land, og fortsatt gjenkjennes som Norske Gamere, i stedet for bare Norge. En måte vi ønsket å gjøre dette på var ved å bruke urban gatekultur, som er lett å identifisere og relatere seg til, da det er en universelt anerkjent stil.

Ettersom hovedfokuset for NG i nærmeste fremtid var esport, noe som betydde at vi måtte skape plakatmaler eller ideer for å kunngjøre kamper. Vi bestemte oss for å lage et "mot" -konsept først, og utvikle det videre senere. Ved å bruke Faker som en plassholder for en av deres spillere, var vi i stand til å skape et godt inntrykk av hvordan en slik plakat kunne se ut og føles.

Hvem jobbet på dette?